26 Haziran 2012

Doğru Egzersiz Hangisi? Part 1

Yürüyüş yapmak, gerçekten koşmak kadar yararlımıdır? Yogadan vazgeçip pilates yapmayı mı seçmelisiniz? Vücudumuz için sayısız yararı bulunan egzersiz çeşitlerini, sizler için birbiriyle kıyasladık. Size en doğru egzersizi seçmeniz için hazırladığımız rehbere bir göz atın.

Yürümek mi, Koşmak mı?
1.Raunt
Hız
Kazanan:Koşu

Haftada üç kez, 30-60 dakika arasında yapacağınız koşma egzersizinin, kalp atışlarınızı düzenlenmesi için  üç hafta boyunca düzenli tekrar edilmesi gerekir.

2.Raunt
Kalori Yakma
Kazanan:Koşu

Yapılan araştırmalar, koşma egzersizinin yürüyüşe oranla daha çok kalori yaktığını gösteriyor. Yarım saatlik bir koşuyla 300 kalori yakmak mümkünken, yarım saatlik bir yürüyüşle ancak 150 kalori yakılabilir.

3.Raunt
Sıcaklık Faktörü
Kazanan:Yürüyüş

Amerika'da yapılan istatistik çalışmaları, insanların yürüyüş programlarını koşma programlarına tercih ettiklerine gösteriyor. Spor yapan insanların yüzde 20'si koşmayı, Yüzde 50'si yürümeyi seçiyor. Yürüyüş daha kolay olduğu dikkat yoğunlaştırmak gerekmediği ve tek başına yapılmak zorunda olmadığı için daha fazla insan tarafından tercih ediliyor.

4.Raunt
Sorunları Çözme
Kazanan:Koşu

Koşu, alt bedeni çalıştırmakla kalmaz, üst bedeni de çalıştırır. Bı yönüyle daha avantajlı.

5.Raunt
Zarar Görme İhtimali
Kazanan:Yürüyüş

Yürüyüş yaptığınızda kaslarınızın ya da eklemlerinizin incinme ihtimali koşuya oranla neredeyse hiç yoktur.





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınız için hepinize teşekkür ederim.